søndag 15. februar 2009

Ukens kupp

Fredagen var tusle-rundt-i-byen dag. Dvs jeg var på biblioteket, hvor jeg både leverte og lånte bøker. Så gikk turen til Åhlens, hvor jeg kjøpte en meter med et kult retrostoff til 30 kr.
Et besøk på Fretex resulterte i 3 bøker til jentungen og et gammelt oppskriftshefte fra Sandnes Kamgarn Spinneri, Strikkenytt nr 19. Se så mye fint:



Kikket litt rundt i butikkene før jeg handlet mat og gikk hjem.
Brukte fredag og lørdagskveld til å gjøre ferdig en barnegenser som jeg startet på i midten av januar. Den er strikket uten oppskrift, med raglanfelling. Ca str 1 år, strikket i NZ lammeuld. Den legges i gavehaugen, etter å ha fått festet trådene og en vaskeanvisning.

Ha en fortsatt fin helg!

4 kommentarer:

Monstermønster sa...

Så utrolig mange flotte mønstre! Absolutt et kupp.

litoja sa...

Var heldig der ja.
Hadde forresten en tur på loppemarked på søndag, hvor jeg fant to hefter fra Marks&Kattens, muligens fra 70-tallet. 5 kroner for begge =)

Jaja74 sin hobbyblogg sa...

Så fin blogg du har. Å det gamle strikkehefte du har kjøpt, eg har den ene kjolen på bilde ditt, den gule og hvite til høyre. Har den i dei fargene og i rosa og hvit. Eg er nå 35 år og min mormor strikket den først til meg så til alle jentene som kom etter meg i familien:)

bubbs sa...

For et kupp! Jeg elsker slike gamle mønster til barn! :) :)

Om du vil dele det så betaler jeg gjerne! ;)