onsdag 4. mars 2009

Ugler i mosen

Gjesp.. Kan noen fortelle meg hvor energien min er blitt av? Evt hvor jeg kan kjøpe en ny?

Blir ikke bedre av å ha sykt barn hjemme heller. Jentungen var frisk i ca en uke, før det var på an igjen med hoste og feber. Men imorgen tror jeg det blir barnehage siden feberen er borte og hosten redusert.

Når det gjelder strikkingen, så har de store prosjektene blitt liggende. Dånekåpa og fanakofta ligger i hver sin ende av stua og skuler på meg. Må få gjort dem ferdig snart, ellers blir jeg sprø.
Har fått ferdig en Uglegenser i ca str 2 år. Str L, Safirgarn og pinne nr 4 var utgangspunktet.

Holder nå på med en jakke som jeg fikser og trikser ut ifra samme mønster. Med pinne nr 3 og New Zealand Lammeuld skal det bli ca str 1-3 mnd. Får se om jeg er helt på viddene.
Har også strikket Selekjole fra Nøstebarn, med detalj fra jentungens tegninger.



Vil dele verdens farligste sjokoladekake med dere. Ferdig på 5 minutter, og man har "alltid" ingrediensene i skapet.
En passe stor krus
4 ss hvetemel
4 ss sukker
2 ss kakao
1 egg
3 ss melk
3 ss olje
Alle ingrediensene blandes i koppen. Settes så i microbølgeovn på full styrke i 2-3 min. Taes ut når den er sluttet å vokse over kanten. Vendes på et fat eller spises rett av koppen.

Litt mer kompakt enn vanlig kake, men funker fint når man er søstsugen.
Jeg synes den blir bedre med 4-5 ss melk, 1 ss olje og 1 ss kakao, men det er smakssak. Prøve deg frem.

1 kommentar:

Hobbymegher sa...

Så mye fint det var her!!
Den kopp-kaken er ikke så verst, nei. :0)